applefobia
Applefobia
Loading...

Czy Apple wstydzi się złotego iPhona?

Nie wiadomo, jakimi ścieżkami kroczy pokrętna myśl kupertyńskich marketingowców, ale Apple właśnie...

Nie wiadomo, jakimi ścieżkami kroczy pokrętna myśl kupertyńskich marketingowców, ale Apple właśnie wystosowało odezwę do deweloperów, w której zakazuje używania w reklamach wizerunku złotego iPhona 5s...

Sprawa jest mocno zagadkowa. W pierwszym odruchu pomyślałem sobie, że chodzi o jakieś względy religijne, a szampański iPhone występujący w charakterze złotego cielca stał się znienacka jakimś tabu, zastrzeżonym jedynie do dyspozycji Cupertino.

Okazało się jednak, że chodzi chyba o coś innego, choć nikt nie chce przyznać tego wprost. Powody mogą być czysto ambicjonalne. Mimo że Apple sporo zainwestowało w reklamy złotego iPhona, a nawet zdecydowało się na bezprecedensowe reklamowanie go w prasie papierowej, ten model sprzedaje się najgorzej spośród trzech dostępnych wariantów kolorystycznych Fajfesa.

Przyczyny blokady złotego koloru mogły być też inne - wszystko wskazuje na to, że zadziałał typowy mechanizm socjologiczny i zamiast jako ekskluzywne narzędzie dla kreatywnych profesjonalistów i biznesmenów z klasą, złoty iPhone zaczął być kojarzony głównie z obciachem i kiczowatym gadżetem dla zubożałych szejków, czarnych raperów, imprezowych doktorantek i świeżo wzbogaconych hodowców boczniaka. Nie trzeba mówić, jak fatalnie wpływa to na wizerunek firmy.

A poza tym, czego nie przewidział genialny Jonathan Ive, słodki cukierkowy iOS 7 w złotej oprawie wygląda tak mdło i beznadziejnie, że nie pomaga nawet wyłączenie hipnotycznych animacji, żeby pojechać do Rygi...


Źródło: MacRumors


CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO? DOŁĄCZ DO APPLEFOBII!



Strona główna item

Bądź na bieżąco



REKLAMY






Losowy wpis z archiwum

Archiwum bloga